תקנון חט"ב  שז"ר

                                                        " כִּי עוֹד אַאֲמִין גַּם בָּאָדָם, גַּם בְּרוּחוֹ, רוּחַ עָז" (ש. טשרניחובסקי).

  חטיבת הביניים על שם הנשיא שז"ר היא בית – בית חינוך היוצר מרחב בו נבנה קשר הדדי בין כל באי בית הספר ובו מתגבשת  זהותו הייחודית  והקהילתית של כל אדם.

בית הספר בתפיסתו החינוכית מלווה את תלמידיו מתוך אמונה ברוח האדם לידע בתחומי הדעת השונים, לגילוי החזקות האישיות, ערכי מוסר והרחבת אופקים.

צוות בית הספר יוזם ויוצר  מרחבים שונים לבירור הזהות האישית תוך כדי קבלת זהותו הייחודית של האחר ותפיסת השונות כערך, לתחושת שייכות ואהבת הארץ

ולמעורבות חברתית פעילה (אקטיביזם)  תוך זיקה למורשת העם היהודי ולדמויות מעוררות השראה.

אנו שואפים כי השותפות הערכית והמכבדת  בין כל באי בית ספר תוביל להעצמה אישית, למחויבות, לאחריות, למצוינות ולתחושת שייכות לחברה ולקהילה .

הוראות תקנון זה תואמות את חוקי מדינת ישראל , חוק זכויות התלמיד והנחיות משרד החינוך והתרבות על פי חוזרי מנכ"ל.

 התקנון מחייב את התלמידים, את הנהלת בית הספר, את המורים ואת העובדים.

אי ידיעת הכתוב בתקנון בית-הספר אינה פוטרת מאחריות.

  • הערה:  מטעמי נוחות, הניסוח  הוא במין זכר – הכוונה לשני המינים.

זכויות התלמיד

  • לקבל יחס של כבוד, שוויון והגינות מצד הנהלת בית הספר, מוריו, עובדיו וחבריו.
  • לקבל סיוע ממוריו, במסגרת אפשרותם ובהתאם ללוח הזמנים שלהם.
  • לקבל הסבר מפורט והנחיות מדויקות לצורך הכנת עבודות ומטלות.
  • להביע כל דעה בפני אנשי סגל בית הספר ובלבד שהיא נאמרת בנימוס ובדרך ארץ ואינה חורגת מן המותר בחוקי מדינת ישראל.
  • לשוחח עם כל אחד מבעלי התפקידים בבית הספר בתנאי שבעל התפקיד פנוי לשיחה, ובלבד שהבקשה לשיחה לא תופנה במהלך השיעור. רצוי לתאם את הפגישה מראש.
  • להתארגן במועצת תלמידים ולהציע הצעות לסגל בית הספר.
  • להעלות השגות ותלונות בנושאים שונים בפני מורה מקצועי, מחנך הכתה, יועצת השכבה, רכז השכבה והנהלת בית הספר, ובלבד שהדברים יובאו בנימוס ובדרך ארץ.
  • להיות מיודע בדבר מהות עבירת משמעת המיוחסת לו ולקבל הזדמנות להסביר את התנהגותו, ובלבד שהבירור לא נעשה במהלך השיעור.
  • לחיסיון מוחלט של ציוניו של הישגיו ושל הערכותיו מפני תלמידי בית הספר ומפני כל גורם שאינו מורשה לכך.

 כללים ונורמות

נושא

נורמה

  

נוכחות ועמידה בזמנים

נוכחות קבועה של התלמיד בשיעורים הינה חובה ומהווה תנאי הכרחי להצלחתו בלימודים. כמו כן הגעה בזמן לשיעורים ולפעילויות.

 רישום הנוכחות יעשה בהתאם להמלצות משרד החינוך לפיהן:

"יש להתייחס לנוכחות רציפה בשיעורים והגעה אליהם בזמן כחלק מתהליך הלמידה ("תלמידאות"), ולכן יש להתחשב בהם בעת מתן ציון בכל מקצוע".

 הערות חשובות :

o        משרד החינוך אינו מאשר חופשות בארץ או נסיעות לחו"ל על  חשבון ימי לימודים. במקרים חריגים (כמו נישואין של בן משפחה מדרגה ראשונה וכו'), יכתבו ההורים מכתב בקשה מפורט למפקחת בית – הספר, בהתראה של לפחות ארבעים יום מראש. תלמיד הנעדר מהלימודים מסיבה זו, נושא באחריות אישית להשלמת חומר הלימוד.

o        הפעילות החברתית של בית-הספר הנה בסיס מרכזי לחינוך לערכים . פעילות זו משלימה את הלמידה  במקצועות השונים ומהווה חלק אינטגרלי מתכנית הלימודים. במשך שלוש שנים מקבל התלמיד ידע בנושאים מגוונים, לוקח חלק בטיולים , יוזם, נוטל אחריות, מתנדב בעזרה לזולת, לומד להתמודד עם דעות שונות, משתתף בדיונים, ומעצב את זהותו דרך התחום החברתי, הערכי והייעוצי. הפעילות נעשית בשכבות השונות על פי נושאים באחריותם ובניהולם של רכזי השכבות, היועצות, רכז החינוך חברתי .חלה חובת נוכחות בכל הפעילויות של בית-הספר.

תלמיד הנעדר מיום לימודים  או מחלקו    חייב מיד עם חזרתו להציג למחנכ/ת הכיתה אישור על היעדרותו (עד 5 ימים אישור הורים/רופא, מעבר ל-5 ימי היעדרות – אישור רופא).  

האישור יישלח במערכת ההצדקות הבית ספרית לא יתקבלו אישורי מחלה במועד הרחוק בשבוע מזמן החזרה לבית הספר.

ניתן להציג  עד 4 אישורי הורים/רופא במחצית. מעבר לכך תחשב ההיעדרות, היעדרות שאינה מוצדקת. ) ראה פרק   "שיטת המנות")

איחורים:

·         תלמיד מאחר יירשם ע"י המורה במערכת smart school

·         איחור מעל רבע שעה  יחייב את התלמיד להישאר שעה אחת בתום יום הלימודים על מנת לבצע משימה לימודית להשלמת החומר הנלמד על התלמיד לחתום במזכירות לפני עזיבתו את בית הספר.

·         על התלמיד המאחר להיכנס לכיתה ולא להישאר מחוצה לה. תלמיד שאיחר ויימצא בחוץ תירשם לו הערת משמעת.

·         לאחר ארבעה איחורים תערך שיחה עם מחנך הכיתה, וההורים ייודעו ע"י המורה והמחנך.    חובת השלמת החומר חלה על התלמיד המאחר.

·         החל מאיחור שביעי הורדת ציון בהתנהגות .

·         המשך הטיפול במקרה של איחורים חוזרים ונשנים בהתאם להחלטת הנהלת ביה"ס ע"י מנהלת השכבה.

·         **מקרים בהם החיסורים ו/ או האיחורים חריגים יועבר הטיפול לקצינת ביקור סדיר בעירייה כמתחייב בחוזר מנכ"ל ובהתאם להחלטת הנהלת ביה"ס.

נושא

נ           נורמה

 

הופעה נאותה

לבית-הספר

תל   תלמיד יגיע בהופעה מכבדת ההולמת מסגרת  חינוכית.

o        חובת ההופעה בתלבושת אחידה חלה על כל התלמידים בכל   ימות השנה לאורך כל שעות השהייה בבית-הספר ובפעילויות  חברתיות במסגרת בית-הספר ומחוצה לו  .

o        יש להגיע לביה"ס בתלבושת אחידה עם סמל ביה"ס. אין להגיע בגופיות, כפכפים,נעלי אצבע, חולצות בטן, חולצות קרועות,או חולצות קשורות/מקופלות  מכנסונים קצרצרים .

o        בחורף ניתן ללבוש  מעל לחולצת בית ספר עם סמל סוודרים/ עליוניות /  סווטצ'רים חלקים עם לוגו ביה"ס או חלק לחלוטין ללא שום סמל מסחרי ממותג.

o        אין להגיע לבית ספר עם עגילי פירסינג

o        אין להגיע עם פסי צבע לא טבעיים בשיער.

o        בימי  ראשון  בהתאם להחלטת הנהגת התלמידים ניתן להגיע בתלבושת חופשית אך מכבדת את הנאמר למעלה.

o        בשיעור חינוך גופני תלבושת הולמת בהתאם להנחיות.

תלבושת בשיעורי חנ״ג- נועדה לשיעור ספורט בלבד!!!

   חולצה: בשיעורי חנ״ג ניתן להגיע עם חולצת ספורט ללא סמל בית ספר מכנסיים: מכנס ספורט- טייץ, טריקו, קצר, ארוך, עד הברכיים.

אין להגיע במכנס ג׳ינס או כל מכנס עם ריצ׳רץ מקדימה שאינו מכנס ספורט

נעלי ספורט: נעלי ספורט עם גרביים. הנעל חייבת להיות תואמת לפעילות גופנית, ריצות וקפיצות. אין להגיע עם נעלי וואנס, סניקרס, אולסטאר או כל נעל אופנתית אחרת. הנעל צריכה להיות עם סוליה גמישה ולא ישרה

תכשיטים: אין לענוד עגילים תלויים בזמן השיעור.

 

תלמיד ללא תלבושת יירשם  ע"י המורה במערכת ה smart school ולא יוכל ללמוד  בכיתה. הוריו יתבקשו להביא לו בגד חלופי.

(התלמיד ימתין במזכירות)

לאחר שלוש פעמים בהם הגיע התלמיד ללא תלבושת תערך שיחה עם מחנך הכיתה.

ברישום הרביעי יוזמנו ההורים. ותרשם הערה  בגיליון הערכה.

ברישום השביעי יורד ציון בהתנהגות.

נושא

        נורמה

 

ציות להוראות

צוות בית-הספר

על התלמיד להישמע להוראות הצוות החינוכי כולו בלי קשר להיכרות התלמיד עם איש הצוות או תפקידו.

במקרה של אי ציות לדברי איש מצוות בית הספר (חוצפה) יופעל המדרג הבא:

הערת מעקב ע"י המורה ויידוע מחנך הכיתה.

1.      שיחה עם התלמיד ואזהרה בעל-פה.

2.      יידוע ההורים וכתיבת הערת מעקב בתיק תלמיד.

3.      עשייה מתקנת והזמנת ההורים לשיחה.

4.      השעיה פנימית או השעיה מחוץ לבית-ספר בהתאם לחומרת האירוע.

5.      במקרים חוזרים יחליט צוות בית-הספר על דרכי פעולה נוספות.

6.      המשך טיפול ע"י צוות בין-מקצועי מול הרשויות באחריות מנהלת בית-הספר.

במקרה של השעיה- יורד ציון בהתנהגות.

* הנהלת ביה"ס שומרת לעצמה הזכות לפעול בשיקול דעת שלא ע"פ מדרג זה במקרים חריגים.

כבוד לזולת, אלימות

פיזית או מילולית

יש לנהוג בכבוד ובסובלנות כלפי כל חברת התלמידים והצוות בביה"ס. אין להשפיל, להעליב או לפגוע מילולית או פיזית בחבר ו/ או איש צוות.

בשום מקרה אין לגעת ו/ או לפגוע בגופו של תלמיד אחר .

אין לגעת ברכושו של האחר בשום מקרה.

חל איסור מוחלט על שימוש באלימות כל שהיא מילולית או פיזית:

קללות, השמצות, עלבונות, הכאה, דחיפה, איום, לעג, בריונות (שימוש מתמשך וקבוע באלימות מילולית או פיזית). הטרדה מינית, גניבה, סחיטה, פגיעה חמורה באמצעות רשת האינטרנט  ונשיאת חומרים מסוכנים.

במקרה של שימוש באלימות יופעל הנוהל הבא:

1.      עצירה מידית של האירוע. דיווח למנהל/ת שכבה  או למנהל תורן.

2.      תיעוד האירוע על ידי איש צוות מתוך דברי הנוכחים באירוע.

3.      ידוע הורים ע"י מחנך הכיתה ו/או איש צוות אחר בהתאם לחומרת האירוע.

4.      הרחקה מבית הספר בהתאם לחומרת האירוע וכפוף להנחיות חוזר מנכ"ל של משרד החינוך מיום אחד ועד שמונה ימים.

5.      במקרה של הישנות האירועים ינקטו צעדים נוספים בהנחיית צוות בין- מקצועי מול הרשויות, עד כדי הרחקת התלמיד מביה"ס לצמיתות. מעורבות באירוע אלימות כלשהו מובילה להורדת ציון בהתנהגות בתעודה. במקרים של אלימות חוזרת או אלימות קיצונית (גם אם חד פעמית) בית הספר ינקוט באמצעים חמורים יותר בהתאם  לחוזר מנכ"ל תש"ע ולא בהכרח לפי המדרג הנ"ל כולל פנייה לגורמי החוק.

נושא

       נורמה

 

כללים להתנהגות בזמן השיעור

·         התלמידים   ימתינו למורה מחוץ לדלת.

·         הבאת הציוד הנדרש לשיעור והוצאתו מהתיק/ מהלוקר בתחילת יום הלימודים או בהפסקה ולא בתחילת השיעור.

·         אין להשאיר ספרים ומחברות על השולחן במהלך היום או בכלל

 אלא ציוד הנדרש לשיעור עצמו.

·         אכילה  ולעיסת מסטיק – אסורים במהלך השיעור.

·         זמן ההפסקות נועד לאכילה שתיה  ויציאה לשירותים ואין לצאת לשירותים או לקיוסק   בזמן שיעור.

·         יציאה מהכיתה לכל עניין  מותרת באישור המורה המלמד בלבד

וללא טלפון נייד.

 

 

בכל מקרה של התנהגות בלתי הולמת במהלך השיעור יופעל הנוהל הבא:

1.      שיחה עם התלמיד ואזהרה בעל-פה.

2.      רישום במערכת  בסעיף "התנהגות"- הפרעה.

3.        יידוע ההורים עדיף בפגישה פנים אל פנים, תיעוד בכתב ע"י המורה והורדת ציון בהתנהגות.

4.      במקרים חוזרים הטיפול יועבר לידי מנהלת השכבה.

5.      במקרים חוזרים יחליט צוות בית-הספר על דרכי פעולה נוספות.

6.      המשך טיפול צוות בין-מקצועי מול הרשויות באחריות מנהלת בית-הספר.

7.      הציון הכולל בהתנהגות ייקבע ע"י המועצה הפדגוגית והוא מבטא את התנהגותו של התלמיד בכל פעילות ו/או תחום הקשורים לבית הספר (בשיעורים, בהפסקה, בטיול, בהצגה, בחצר וכו' )  

ציוני התנהגות (נקבע על פי מספר ההפרעות ו/גם אירועי משמעת בתחומים: תלבושת  איחורים, התנהגות חריגה, אלימות,שימוש בנייד):

  • ראויה לשבח
  • טובה מאוד
  • טובה
  • כמעט טובה
  • טעונה שיפור
  • אינה מניחה את הדעת

אם התלמיד הושעה ציונו בהתנהגות יורד בהתאמה.

נושא

     נורמה

 

שמירה על טוהר הבחינות

בית הספר מקנה ידע. על מנת לבדוק את הישגי התלמידים נערכות בחינות, עבודות בחנים ומבדקים נוספים. התלמיד ילמד לקראת הבחינה וינהג ביושר בדרך ההערכה וההיבחנות.

בכל מקרה של חשד לטוהר הבחינות, על המורה המשגיח לאפשר לתלמידים המעורבים לסיים את הבחינה תוך יידוע  התלמידים הנוגעים בדבר, ורישום על הבחינה – חשד להעתקה. במקרים בהם נתפס חומר עזר אסור בזמן הבחינה רשאי המורה להפסיק את הבחינה באופן מיידי.על בסיס הנתונים שיאספו בזמן הבחינה, יערך ברור עם התלמידים המעורבים ולפיו:

1.      במקרה של אי-שמירה על נהלים תקינים בזמן בחינות (לדוגמה, הפניית מבט לטופס של תלמיד שכן, דיבור) המורה  בכיתה יעיר לתלמיד ירשום את ההתנהלות ולאחר הבחינה ייערך בירור. במקרה שאכן נעשתה התנהלות לא תקינה תהיה הפחתה של 10 נקודות מהבחינה של כל מי ששותף למהלך, יידוע הורים ומחנך הכיתה.

2.       במקרה של העתקה ברורה, פסילת הבחינה ומתן ציון נכשל בבחינה. יידוע הורים, מחנך הכיתה ומנהלת השכבה ותישקל הורדת ציון בהתנהגות.

3.      במקרים חוזרים של העתקה, יזומנו ההורים לבירור ותתוסף הערה בתעודה על טוהר הבחינות.

שימוש בטכנולוגיה

אישית (טלפונים

ניידים, אייפדים, מצלמות, שעון חכם וכד') בבית-הספר

·         צוות בית ספר ממליץ לתלמידיו להגיע לבית ספר ללא טלפונים ניידים.

·         אין להשתמש טלפונים ניידים   בזמן השיעורים אלא אם ניתנה הוראה של ידי המורה המנהל את השיעור.

·         הטלפון הנייד יימצא בתיק  כבוי .

·         אין לצאת לשירותים או לכל מקום אחר עם הטלפון הנייד.

·         אין להשתמש בטלפון הנייד לצילום תלמידים/ מורים/ אנשי צוות/ אירוע ללא קבלת רשות מהמצולמים.

·         הפצת תמונות / סרטונים  היא עבירה בפני החוק והטיפול בה עובר גם  למערכת החוק.

נוהל הטיפול במקרה של שימוש חוזר בטלפון נייד בזמן שיעור (הצבת הטלפון על השולחן, קבלת שיחות, משחק, שליחה וקבלה של מסרונים וכו') :

·         בפעם הראשונה:  המורה המקצועי יקיים שיחת בירור עם התלמיד, ויעדכן את מחנך הכיתה.

·         בפעם השנייה: המורה המקצועי יעדכן את הורי התלמיד ואת מחנך הכיתה.

אם המחנך יודע על מקרים נוספים של שימוש בטלפון נייד ללא אישור, הוא רשאי להמשיך את הטיפול המשמעתי באופן המדורג הבא:

 יוזמנו הורי   (ראו חוזר מנכ"ל "קידום אקלים בטוח והתמודדות עם אירועי אלימות במוסדות החינוך")

במידה והמקרה יחזור על עצמו,   מעל חמש פעמים במהלך המחצית: זימון ההורים לשיחה, הורדת ציון בהתנהגות.

v      במקרים של צילום ושימוש בחומרים שלא בהתאם למקובל,

          תשקל    פניה לגורמי אכיפת החוק בהתאם לחומרת האירוע.

שמירה על סביבה

וחזות בית-הספר

כל תלמיד אחראי לשמירה על הניקיון בכל  שטחי בית הספר בכלל והכיתה בפרט. שמירה  על רכוש וציוד בית הספר, על הצומח ועל החי.

תורנות כיתה -בכל כיתה ימונו תורנים בהתאם לסבב שיקבע ע"י מחנכת הכיתה. מנהלות השכבות ימנו התורנים לניקיון החצר ומבנה ביה"ס.

עישון בשטח ביה"ס אסור בהחלט.

תלמיד שייחבל ברכוש בית-הספר יידרש לנקותו ו/או לתקנו בהתאם לנדרש. במקרה הצורך ייודעו הורי התלמיד, והתלמיד יחויב לשלם על הנזק שגרם. במקביל ייענש בהתאם לחומרת מעשיו. (בהתאם למדרג האלימות – במקרה של ונדליזם)

מעורבות בוונדליזם (חבלה ברכוש) מובילה להורדת  ציון בהתנהגות.

לא תתקיים פעילות ו/ או שיעור בכיתה או בחדר שאינם נקיים ומסודרים.

הגעה לבית ספר

תקנות שימוש באופניים חשמליים (מתוך חוזר מנכ"ל):

החוק מתיר לרכב על אופניים חשמליים    מגיל 16 בלבד.  לפיכך  אין להגיע באופניים חשמליים.

על התלמידים חלה חובת חבישת קסדה בעת רכיבה על אופניים  .

עם כניסת התלמיד לשטח בית הספר, האופניים יונחו ויינעלו במתקן מסודר לאופניים.

חל איסור לנוע עם אופניים   בשטח בית הספר.

 .

.

·    בית ספר  לא יתיר כניסת אופניים חשמליים לשטח בית ספר.

·    לא תתאפשר כניסת אופניים של תלמידים הרוכבים ללא קסדה

·         בית ספר אינו אחראי בשום צורה שהיא לאבדן/ נזק / גניבה של אופניים או חלקים מהם.

·         אין לקשור אופניים לאופניים של הזולת. במקרה כזה, השרשרת הקושרת תיחתך על מנת לשחרר את האופניים.

 

שיטת המנות ותלמידאות

בהתאם לחוזר מנכ"ל הנוכחות בביה"ס היא חובה.

הציון בכל מקצוע מורכב משילוב של תלמידאות: נוכחות ותפקוד לימודי, תהליכי למידה והישגים לימודיים.

מהי "מנה?"

בכל מקצוע בנפרד "מנה" פירושה  מספר השיעורים בשבוע באותו מקצוע .

לדוגמא: במקצוע הנלמד בהיקף של  5 שעות שבועיות תוגדרנה 5 שעות  כ"מנה" אחת.

 

מטרות השיטה :

א.       להעלות את רמת האחריות  האישית של כל תלמיד ביחס לנוכחותו בשיעורים.

ב.       לקבוע בסיס אחיד להתייחסות בית הספר לגבי נושא הנוכחות

האחריות על פי שיטת המנות עוברת  לידי התלמיד.  תלמידים שירבו  להיעדר ציוניהם יפגעו.

חישוב המנות יושפע מהסעיפים הבאים:

א.       השעיית תלמיד מביה"ס   – תלמיד המורחק מביה"ס בשל בעיות משמעת תחשב היעדרותו זאת בחישוב  שיטת המנות.

ב.       היעדרות בלתי מוצדקת.  

ג.       היעדרות מפעילות חברתית/ימי שדה.

הפעילות החברתית המתקיימת בביה" ס מהווה חלק בלתי נפרד מתוכנית הלימודים  הבית-ספרית

היעדרות בלתי מוצדקת מיום פעילות תגרור רישומי היעדרות בשיעורים.

היעדרות מוצדקת משיעורים

  • יום אירוע בר/ בת מצווה של התלמיד/ה.
  • אשפוז בבית חולים.
  • אבל במשפחה
  • יום הגיוס של אח/אחות או טקס בצבא בליווי הזמנה,
  • תלמידים ספורטאים על פי אישור מיוחד בהתחלת שנה ובהצגת מכתבי מאמנים.
  • מחלה המלווה באישור רפואי .(ראה פרק היעדרויות עד 4 אישורי הורה/ רופא במחצית)
  • מילוי תפקיד בביה"ס/ ספורט/ נגינה/מועצת תלמידים/ וכדומה –  בשעות הלימודים.
  • את האישורים יש להציג למחנך או במערכת הבית ספרית .

עקרונות שיטת המנות

  1. הציון יופחת ב – 5 נקודות אם התלמיד נעדר מ- 2מנות ופחות מ- 3 מנות .
  2. הציון יופחת ב – 7 נקודות אם התלמיד נעדר מ- 3 מנות ופחות מ- 4 מנות.
  3. הציון יופחת ב – 9 נקודות אם  התלמיד נעדר מ-  4  מנות ופחות מ- 5 מנות.
  4. אם תלמיד נעדר מ-  5 מנות ומעלה התלמיד לא יהיה ניתן להערכה.

 

היעדרות משעת יחידה שבועית

ציון הנוכחות

עד 2 יחידות (כולל)

0

מעל 2 יחידות ועד 3 יחידות (כולל)

5-

מעל3  יחידות ועד 4 יחידות (כולל)

-7

מעל 4 יחידות ועד 5 יחידות (כולל)

-9

מ 5 יחידות ומעלה

אין ציון סופי

 

הערכה

  • בתחילת שנה יפורסם לוח  הערכה  שנתי הכולל אירועי הערכה ופעילויות והעשרה   
  • המורה יעדכן את התלמידים שבוע מראש לגבי נושאי ההערכה.

 

מועדי ב'-  לפי הקריטריונים הבאים: מחלה, אבל, אירוע משפחתי, ייצוג ביה"ס בתחרויות/ הופעות/ פעילויות וכו'.

  1. בכל רבעון יתקיים מועד ב' אחד בלבד כלומר שניים בכל סמסטר!
  2. אין מועד ב' למטלת הערכה עבודה או עבודת כיתה במטלה כזאת יופיע מחוון ובו ניקוד שישפיע על הציון הסופי לעניין הגשת המטלה באיחור.
  3. המחנך יאשר למורה המקצועי כי התלמיד נעדר באישור וזכאי לגשת למועד ב'.
  4. המורה המקצועי יכין את הבחינות – כאשר שם התלמיד הנבחן רשום על טופס הבחינה.

 

 מועד תיקון מיועדים לתלמידי שכבת ט' בלבד!

הנחיות  

  • ניתן לגשת מועד תיקון אחד בלבד בכל סמסטר!
  • במספר מתחומי הדעת ניתן לבטל את אחד המבחנים/ הערכות שלא ייכנס ל הערכה המסכמת.( הודעה תימסר בתחילת השנה על ידי הצוות)
  • במקרה של הגשת עבודה יינתן במחוון סעיף שיבטא את הגשת העבודה שלא במועד .
  • כל תלמיד המעוניין בכך, יוכל לגשת למבחן לשיפור ציונו בבחינה שהתקיימה במהלך המחצית ובלבד שעומד בתנאים:
  • הרישום עד 6 ימים לפני מועד המבחן דרך הלינק לטופס הרישום שיפורסם ב smart school
  • לא תתקבלנה בקשות רישום באיחור.
  • יוכלו לגשת לבחינה תלמידים שציונם בבחינה נמוך מ-70 .בכיתות מחוננים תלמיד שקיבל 10 נקודות פחות מהממוצע הכיתתי.
  • המבחן משפר רק ציון בחינה.
  • הציון הקובע בין ציון המבחן המשפר לציון המבחינה הקודם הוא הציון הגבוה מבין השניים.
  • בכל מקצועות הלימוד בביה"ס יינתן מרכיב הערכה המוגדר כתלמידאות ציון זה ייחשף לתלמיד כאירוע הערכה נוסף בכל מקצוע.

  הצטיינות בית ספרית

הגדרה:  מצטיינים בתחומים:

  • הצטיינות לימודית
  • הצטיינות חברתית
  • השקעת מאמצים בתחום הלימודי .

 

 תנאי ראשוני ובסיסי לקבלת הצטיינות בכל תחום היא התנהגות ללא דופי כלומר תלמידים ללא  הערות שליליות

         (הורדת ציון בשל היעדרות (שיטת המנות)איחורים, תלבושת, התנהגות לא הולמת, שימוש בניידים, אלימות)  

 

מדרג ההצטיינות הלימודית:

  • הצטיינות ייתרה- ממוצע 97-100
  • הצטיינות – ממוצע 90- 96
  • הצטיינות חברתית תינתן – על פעילות בבית ספר ובקהילה.

 

 פרס שז"ר

  • הפרס יינתן לתלמידי שכבת ט' בסיום לימודיהם בחטיבה.
  • הפרס יינתן על הצטיינות חברתית ולימודית במהלך כל שלוש השנים בחטיבה.
  • תלמידים העונים על הקריטריונים ייבחרו על ידי וועדת פרס בית ספרית.
כניסה למערכת