שכבה ט ביקרה בחודש מארס במוזיאון למורשת בגין בירושלים. המוזיאון החדיש והמשוכלל השאיר רושם רב על התלמידים ובעיקר העשיר את ידע שלהם על פעילותו של ראש הממשלה, מנחם בגין, הן בפן ההיסטורי והן בפן הרגשי. הביקור במוזיאון התחלק לשני חלקים עיקריים: סיור במוזיאון החדיש ובעל משמעות עמוקה למורשתו של מנחם בגין וביקור בכנסת הצעירה בה התנסו התלמידים במשחק בפוליטי של הצעת חוק.

כנסת צעירה 4

בחלק הראשון ייסרו התלמידים ברחבי המוזיאון שמתאר את פועלו של מנחם בגין ז"ל. המיזאון מחולק על פי תקופות חייו של האיש מצעירותו בפולין ופועלו בתנועה הציונית שם. דרך מעצרו על ידי הקומוניסטים בשל כך והגלייתו לסיביר לשם רצוי מעצרו, עלייתו הייחודית לארץ ישראל בעזרת הצבא הפולני, דרך פעילותו באצ"ל עד לימיו בראש המחתרת שנלחמה לגירוש הבריטים מהארץ. ועד לפעילתו שפוליטית בכנסת עד לכדי היבחרותו לראש ממשלה בשנת 1977.

כנסת צעירה 2

את עיקר ההתרגשות אפשר היה לחוש כשהתלמידים ביקרו בסלון ביתו של בגין, שנשתמר במוזיאון כפי שהיה בדירתו הצנועה כמו כן, היתה התלהבות גדולה מהיכולת הרטורית של המנהיג, שללא ספק סחב אחריו המונים.

בחלקו השני של הסיור, תלמידים ממימשו את זכותם הדמוקרטית במשחק תפקידים מלהיב שדימה את כנסת ישראל. התלמידים נחלקו לקואליציה ואופוזיצה ופעלו על פי השקפת העולם של מפלגותיהם בנושא חוק האינטרט. התלמידים חוו נאומים, הצבעות, דיונים בועדות הרלוונטיות והכרעה על תיקונים משמעותיים של החוק. מקצוע האזרחות מעולם לא נראה כל כך משמעותי.

כנסת צעירה 3

כניסה למערכת