פעילים חברתים – הגם הם בנביאים ?- יום מקוון לכיתות ט'

  1. אופי השיעור – מקורות מידע ברחבי הרשת ועליהם שאלון בפורמט "גוגל פורום".
  2. חובת נוכחות – הנוכחות היא חובה על כל תלמידי השכבה, עליכם להיכנס למערכת החל מהשעה 10:25 ולסיים את כל 2 השאלונים עד השעה 12:00 בצהרים.
  3. תקציר השיעור- השיעור עוסק במה היא נבואה , הגדרותיה ואופייה אל מול פעילים חברתיים מודרניים והאם ניתן לקשור בהם קווים מקבילים לנביאי המקרא.
  4. מחוון לתלמיד:
מדדים להערכה ניקוד
חלק ראשון על נבואה קלאסית ועממית
יש למלא שאלון מצורף (כ30 דקות)
50%
חלק שני- עיון במקורות שונים (כ30 דקות)  
חלק שלישי – סרטוני הסדרה "נביאים" (כ30 דקות) 50%

 השיעור מתחיל ב10:30 ומסתיים בשעה 12:00 שימו לב שיש לסיים בזמן את המשימות השונות.

  

יחידת השיעור עצמה :

חלק ראשון – על נבואה, קלאסית ועממית.

לפניכם מקור מידע מתוך אתר מט"ח קראו אותו בעיון וענו על השאלון המצורף :

מקור המידע : נבואה קלאסית ונבואה עממית/ אבי ורסשקי

שאלון : קישור לשאלון על נבואה קלאסית ועממית (שאלון מספר 1)

חלק שני- מקורות מידע שונים

עמוס-מה הוא אומר

יאשיהו -הכל לא היה לשווא

יחזקאל – בין שואה לתקומה

נביא אחד – שלושה כובעים

משה המנהיג- גדול הנביאים

חלק שלישי – נביאים בראי המודרני

קראו את הקטע הבא שכתבה נויה שגיב על עמוס הנביא המסולק מפני אמציה :עמוס מסולק

נקודה למחשבה – האם גם אנו פועלים כך כאשר מישהו עומד בפנינו עם אמת מסוימת ? נסו לחשוב על אדם שהגיע עם מילים שלא רציתם לשמוע, מדוע ? האם דברי הבל היו או שנגעו בקווים דקים בליבכם?

צפו בשני הקטעים הבאים :

אבי מוטהדה- נביאים

חן אלמליח -נביאים

לסיכום חלק זה עליכם לכתוב חיבור קצר : הקפידו על עושר לשוני, פתיח ונימוקים לדעותיכם, עליכם לחבר את דעותיכם לשני מקורות מידע לפחות  הנמצאים בחלק השני של השיעור המקוון הנוכחי .

אנא ענו על השאלון ובתוכו גם החיבור: קישור לשאלון מספר 2

כניסה למערכת